Vacsora tippek és trükkök, hogy elérd a célod:

Vacsora tippek és trükkök, hogy elérd a célod:

Azt hiszem az emberek 99,99%-a itt szokott elvérezni. Sokan a reggelit, sőt akár az ebédet is kihagyva “megspórolják” a kalóriákat, hogy alaposan bevacsizhassanak. Ha valakinek tényleg van annyi akartereje, hogy vacsinál ne egye ki a hűtőt vagy toljon be egy egész pizzát az egy erős ember. Nos anno én is azt gondoltam, hogy ez a startégia működik. Lévén a szálkásítás a kalóriadeficiten múlik (ennyi erővel mekis kajával is lehet fogyni). Nekem az egész napos étkezés masszív zabálásba torkollott “vacsora” címszóval. Így maradtam a napi 3-4 kisebb étkezésnél, de időszakos jelleggel tartok 1-1 böjt napot. Itt leszögezném, hogy a májunk és veséink hihetetlen hatékonysággal végzik a munkájukat így egy elfogadható étkezés mellett sem kellenek “tisztító kúrák”. Viszont maga a böjt számos más pozitívummal hat a szervezetre. Célszerű azonban ezt úgy végezni, hogy vércukorszintet emelő folyadékot se fogyasszunk (rágózás is kerülendő). Ugyanis ha becsusszan egy cukros tea vagy üdítő akkor onnantól kezdve sokkal nehezebb lesz kihúzni a kitűzött időpontig a böjtöt. Sok tanulmány bizonyítja, hogy mentális fókuszt, alvásminőséget sőt egy úgynevezett autofágiás folyamatot meglovagolva tehetünk az egészségünkért. Plussz érdemes belegondolni, hogy alapjáraton a szervezetünk fel van készülve az éhezésre, hisz anno az őskorban vagy akár később azt ettek, ami éppen volt. Ha meg nem volt semmi akkor éheztek. A lényeg, hogy ismerd meg önmagad és személyre szabott módon állj hozzá az étrended kialakításához.

 

Tippek és trükkök az ideális vacsora megválasztásához:

  • Ha azok közé tartozol, aki este megy le edzeni akkor edzés előtt simán mehet a szénhidrát, ha tömegelsz akkor edzés után is! 
  • Ha olyan vagy mint én és az esti edzés felpörget akkor lehet jobb ha újratervezed a napi rutinodat. Mivel este már komolyabb fizikai munkát nem végzünk így célszerű egy szerényebb vacsorát fogyasztani. Olyat, ami inkább fehérje alapú és lehetőleg legalább 2 órával lefekvés előtt. A szervezet sokkal jobban tud pihenni ha a regenerációs folyamatokra koncentrálhat az emésztés helyett. Plussz az este bevitt fölös kalóriákat jobb szereti zsír formájába elraktározn roszabb időkre.
  • Tervezz és számolj! Akár tömegelsz akár szálkásítasz tervezd meg a napi menüt. Ha kalóriadeficitet szeretnél de napközben már betoltál  mindenféle szemetet akkor lehet hagyni kellene pihenni este a szervezeted. A többlet kalória be fog épülni akár akarod, akár nem. Plussz habár vacsorára fehérje alapú ételeket javasolok ha kalóriatöbblet jön ki nap végére, azt is át fogja alakítani a szervezeted. Lehet nem olyan könnyedén mint a szénhidrátot, de profin alakít át mindent, amit bevittél.
  • Ha úgy érzed nem bírod ki nassolás csalás nélkül akkor próbálj egészségesebb alternatívát választani.
  • TV snack alternatívának a sima popcorn vagy friss zöldségek rágcsálása kiváló lehet. Ha nagyon csokizhatnékod van akkor egy cukormentes, alacsony zyírtatalmú forrócsoki vagy egy cukormentes proteinfagyi sokkal kedvezőbb.
  • Alapjáraton diétázók sokszor sok víz fogyasztásával próbálják kihúzni. Ez működhet de ha egész este a wc-re járkálsz az nem lesz túl pihentető.
  • Ha tömegelsz akkor próbáld egyenletesen szétosztani a nap folyamán a kalóriákat, hogy ne este kelljen bepótolni a hiányzó kalóriákat.
  • Az @enikofitness insta és facebook oldalaimon találtok folyamatosan frissülő recept ötleteket!