Sós nasik, snack-ek:

Sós nasik, snack-ek:

Két nagy tábor képviselteti magát a mindennapokban: míg én az édesszájúak táborát bővítem, úgy az ismerősi körömben rengeteg a sós nasik nélkül létezni nem tudók száma.

Ennek örömére próbálok az ő ízlésünknek megfelelő snack-eket készíteni időnként. Itt is vannak igen egyszerű, gyorsan elkészíthető opciók!

 

1. Homemade zöldség chips: Ha csak nincs otthon aszalógép akkor sem kell kétségbe esni! Előmelegített sütőben kb 200 fokon a zöldségeket ropogósra sütjük. Amitől még jobb állapot és ízt kapunk ha félig megsütjük őket szilikonos sütőpapíron, majd átfordítva a másik oldalukra a szeleteket egy kevés olajjal meg spriccelve megszórjuk fűszerekkel. Ha esetleg maradt belőle és a roppanósságot meg szeretnénk tartani akkor kihülést követően dobozba tesszük egy kevés száraz rizzsel, hogy az szívje ez az esetleges párát.

 

2. Hummus: Nem Épp tradicionális magyar kaja de szerencsére már itthon is elterjed és népszerű majszolnivaló. Lehetőleg előre beáztatott csicseriborsóból dolgozzunk. Ha ez kimaradt akkor konzerves opciót kinyitva leöntjük a levet és a fennmaradó értékes gyönyöket átborítjuk egy turmixgépbe. Itt ízlésnek megfelelően lehet variálni a hozzávalókat. Mi tahini helyett ha nincs más natúr joghurtot teszünk bele és olívaolajat (avokádóval helyettesíthető akár). Egy adag konzervhez adunk egy fél lime levét, 1 gerezd fokhagymát, egy kevés füstaromát, sót és feketeborst. Ez egy alaprecept de chilitől kezdve szerecsendión át sokmindennel gazdasítható. Illetve van egy titkos alapanyagunk, amitől tényleg egzotikus ízvilágot kapunk, ez pedig a friss koriander! (török vagy ázsiai boltokban illetve olykor piacon beszerezhető). Fogyasztható naan kenyérrel, ha az nincs pirított tortillával vagy a legdiétásabb verzió ha répa és zeller szárat tunkolva ropogtatunk.

 

3. Sajtos ropogós: A felsoroltak közül a legkevesebb kézügyességet igénylő opció. Félkemény/kemény sajtot vagy sajtok keverékét reszeljük le. Majd a reszelt sajtot sütőpapíron  szétterítve (nyugodtan lehet foghíjas, minél vékonyabb, levegősebb annál roppanósabb!) 180 fokon aranybarnára pirítjuk. A sajtok típusától és ízléstől függően lehet fűszerezni vagy nem diétázók részére olajos magvakkal (tökmag, lenmag, szezámmag) gazdagítható. Diétás verzióban és light reszelt sajtot veszek vagy ha markánsabb ízvilágot kívánok akkor reszelt parmezánnal keverem össze. Ha kihült sokáig megtartja roppanósságát. Isteni magában be akár salátákba, krémlevesekhez is kiválóan passzol.

 

4. Zöldfűszeres füstölt sajtos kréker: Az itteni versenyzők közül ő egy fokkal pepecsebb de megéri! A tészta alapjan valamilyen szénhidrát csökkentett vagy magliszt (a kókuszliszt kifejezetten “szárít” így ropogósabb a végeredmény). Ketos étrendben nyugodtan mehet mandulalisztből, mert igen alacsony a szénhidrát tartalma. A lisztünkhöz egész tojást, egy kevés sütőport,parmezánt, fűszereket és valamilyen zsiradékot használunk (ez a roppanósság másik titka). Én általában kókuszzsírral készítem, hisz kiváló minőségben kapható elfogadható áron. Az összegyúrt tésztát 2 szilikonos sütőpapír között 1-2 mm-es vastagságúra nyújtjuk (minél vékonyabb annál ropogósabb!). Felvágjuk olyan formájúra, amilyenre szeretnénk, majd hogy minél jobb legyen az állaga a kis tészta formácskákat egymástól kicsit távolabb helyezzünk (hogy ne érjenek össze) és 180 fokon arany színűre pirítjuk.  

 

5. Fűszeres sült csicseriborsó: Ahogy a hummusnál itt is lehetőleg előre beáztatott csicseriborsóból dolgozzunk. Annak hiányában marad a lecsöpögtetett konzerves opció. Minél szárazabb annál jobb! A sütőt 190 fokra előmelegítjük, míg neméri el a kívánt hőfokot egy mély tányérkában/tárban egy kevés olívaolajban/kókuszzsírban a fűszerekkel összekeverjük a csicseriborsót. Ezt  sütőpapíron lazán szétterítjük és aranybarnára sütjük. Pikánsabb ízek kedvelőinek jó alternatíva fűszerezéshez az alábbi hármas: füstsó, egy kevés cukor vagy édesítő (tényleg csak egy lehelletnyi) és egy kevés chilipor. Az édes íz a csípőssel remekül kijön és chilire érzékenyebbek is jobban bírják (ezért is olyan népszerű az ázsiai konyhában az édes-chilis ízvilág)

 

+1 ha nincs türelmed otthon sertepertélni: bolti sonka chips vagy beef jerky