Desszert variációk:

Desszert variációk:

Bizonyos vitaminok, ásványi anyagok hiánya is okozhatja, hogy kívánunk bizonyos ételeket. Személy szerint a desszert, édesség utáni sóvárágásunkban a társadalmunk okán elfogadott rendszeres nassolást látom, illetve a tudatalattinkra hihetetlenül hatékonyan hatónmarketing kampányokat. Tudtad, hogy egyes neuromarketing stratégiákkal könnyűszerrel megvezetik a tudatalattinkat akkor is ha relatív tájékozottak vagyunk? A képek, szagok, a mindenhol felvillanó és azonnal elérhető finomságok sora és máris megadtad magad.

Van aki inkább teljesen kiiktatja az életéből a nasik egész sorát. Személy szerint igencsak kedvelem ezeket az ízorgiákat és nem voltam hajlandó lemondani róluk! Viszont megtanultam magam elkészíteni ezek egészségesebb alternatíváit. Persze manapság már zseniális cukormentes sütemények kaphatóak de olcsónak egyáltalán nem mondanám őket.

 

Egy pár példa, hogy nem is akkora kunszt diétásabb opciókat otthon elkészíteni:

1. Proteinfagyi: IMÁDOM!!! Ennél egyszerűbb receptet pedig kb lehetetlen kreálni. A gyümölcsös verziók annyiból áll, hogy turmixgépben ledarálok egy kevés vízzel gayfasztott gyümit pl.: epret. (Ehhez tömegnöveléskor lehet banánt párosítani, egy csipet fahéjjal szuper ízkombó!) A fagyasztott gyümi péphez adok egy adag sajttorta vagy vanília ízű fehérjét, összedolgozzuk és kész. Ha túl hígnak érzed akkor vagy adj hozzá még jegyet vagy fagyasztott gyümit vagy kicsit pihentesd a fagyasztóban. Ha kemény akarsz lenni és nem rémiszt meg az utifűmaghéj állaga, akkor abból egy csipettel is sűríthetsz.

 

2. Hamis mályvacukor  a kötőszövetek boostolására: Nekem is idei újdonság volt pedig hihetetlenül igénytelen és mégis vicces édesség. Cukormentes zselatinport langyos vízzel és valamilyen ízesítéssel addig dolgozzuk habverővel míg sűrű, habos állaga nem lesz. Én fehérjefanként az alábbi alap receptet használom: zselatinpor, víz, cukormentes szörp és egy kevés ízesített fehérjepor. Ha már megfelelő állagú a mű akkor egy szilikonos sütőpapírban (tepsibe vagy műanyag dobozba) beteszem a hűtőbe állni. Itt olyan gyönyörűen összeáll, hogy nem fog ragadni és késsel kívánatos méretre vágható. Karácsonykor étcsokival borítva zseniális zselés szaloncukor helyett!

 

3. Egészséges gyümölcsjoghurt: Natúr joghurtba (zsírszegény vagy görög, ami neked belefér a napi kalória mennyiségedbe) keverj cukormentes almapépet vagy cukormentes lekvárt. Lévén utóbbi elég borsos áron van friss vagy fagyasztott gyümölcsök leturmixolásával gyorsan és olcsón kiváltható. Az erdei gyümölcsök, alma vagy akár egzotikusabb gyümölcsök a natúr joghurttal tökéletes ízkombinációk. Rétegezve pedig kifejezetten dekoratív!

 

4. Túrógombóc: Ez tipikusan olyan kaja, amiből nekem sosem sikerül egyszerre kevesen ennem. Éppen ezért próbálok az összetevőkkel javítani a kalóriákon. Zsírszegény túrót kikeverek édesítőszerrel és egy csipet sóval. Ehhez hozzáadok annyi tojást, hogy kellően összeragadjon, ne főjjön szét (250gr túróhoz min 1 tojás). Ehhez jön még a szokásos adag fehérjepor illetve amennyi őrölt zabpehely lisztet felvesz a massza. Tojás helyett használható útifűmaghéjliszt de nekem az állaga annyira nem jött be. A hűtőbe tesszük összeállni a masszát és míg pihen egy lábasba felteszünk forrni vizet egy kevés sóval (mintha tésztát főznél). Ha felforrt kivesszük a hűtőből a masszát és golyókat formálva a vízbe tesszük és 5-8 percig főzzük (mérettől függően, de mindenképp várjuk meg míg felúsznak a víz tetejére és ott hagyjuk 1-2 percig főni a gyöngyöző vízben). Ha lejárt az idő kihalásszuk a kész gombócokat. Ha még nem vetetted rá magad akkor hagyd kihűlni és hidegen még jobban kijönnek az ízek. Ízlés szerint forgatható mákba/darált dióba vagy nyakon önthető egy kevés ízesített natúr joghurttal. Ha nagyon gourmet akarsz lenni, akkor próbáld ki, hogy darált mákot tesztel a tésztába, vagy a kész golyókat forgatod meg benne és natúr joghurt mellett erdei gyümölcsös cukormentes lekvárral tálalod. Instant foodporn hatás!!

 

5. Házi protein szeletek: Itt is végtelen alternatíva van. Lehet sütni vagy csak összekeverni és állni hagyni a hozzávalókat. Én egy sűrű, gyúrható masszát szoktam kreálni, amiben van: ízesített fehérje, mogyoró- vagy kesudió vaj (olyat válassz, amiben nincs hozzáadott olaj, csak maga az olajos magvak), jó minőségű kakaópor, édesítőszer és egy csipet finomszemű só (kiemeli az édes ízeket). Hogy ne csak a mogyoróvaj tartsa egyben egy kevés vizet vagy cukrozatlan mandulatej szoktam hozzáadni vigyázva, hogy nem menjen a gyurhatóság kárára. (ha kell a többlet szénhidrát akkor válassz aszalt gyümölcsös/zabpelyhes alternatívát). A masszát alaposan összedolgozvan szilikonos sütőpapírban egyenletesen kilapítgatom, tetszőleges vastagságúra. Általában este készítem és este a hűtőben pihentetem. Reggel pedig tetszőleges méretű szeletekre vágom. Ha van türelmed és jó minőségű étcsokid akkor bevonhatod a kész szeleteket.