Ebéd tippek:

Ebéd tippek:

Mivel a rohanós hétköznapokban nincs időm minden nap főzni, így több napra előre szoktam dolgozni. Ezzel megelőzhető, hogy az épp elérhető vagy épp rendelhető kevésbé opcióknál kössek ki. Ha nem szeretsz főzni akkor számos házhoz rendelhető egészséges menü elérhető. Sőt, ha te is olyan vagy hogy a hűtő csak lakásdísz akkor lehet érdemes teljes napra rendelni! Hihetetlenül kényelmes megoldás és ha a főzési időt bele kalkuláljuk akkor a házikoszt és a rendelt között nincs szignifikáns különbség és még változatosabb is. Itt is célszerű a céljaidnak megfelelő makro- és mikrotápanyagok illetve adagok függvényében rendelni.

 

Amire törekszem:

  • Nem vagyok nagy belsőség fan, de a máj mindenkinek ajánlott lenne. Egy vendégem kreatív megoldásával élve házi készítésű májkrém formájában puszítom (light natúr vajkrémmel és friss zöldfűszerekkel zseniális!
  • Kistermelőktől, szezonális termékekből gazdálkodni ha a pénztárcám megengedi
  • Kollagén porok helyett levesek! Lehet, hogy magában nem szopogatnél el egy csirkelábat, de a csontos, porcogós részek egy hosszabb főzés során a hihetetlen gazdag ízvilág mellett tökéletes kollagén forrásként is funkcionálnak!
  • Halak, szárnyasok,marha, bárány, nyúl, vadhús vagy ami épp régen volt. Az ember nem is gondolná de  rendszeresen találni korrekt áron kevésbé elterjedt és mégis jó minőségű húsokat
  • A napi kalóriabevitel minimum 20%-a zsírokból tevődik össze. (halolaj, magvak, tojássárgája, avokádó, lazac és még sorolhatnám) Mivel általánosságban az arány elcsúszna omega 6 irányába így omega 3 kapszulával javítok a számokon.
  • Fehérje, fehérje, fehérje!  Súlyzós edzést végzők számára célszerű minden étkezést úgy kialakítani, hogy az tartalmazzon fehérjét. Vegák és vegánok számára érdemes az aminósavak összetételére figyelni és komplettálni pl.: gabonafélék + hüvelyesek. Illetve ha hormonális gondokkal küzdesz akkor óvatosan a szója, tofu és más fitoösztrogén tartalmú alapanyagokkal, élelmiszerekkel. Ha szükséges fordulj inkább szakemberhez egy személyre szabott étkezési tanácsadásért.
  • Friss zöldségek de ha épp nincs akkor jöhet a gyorsfagyasztott, majdnem olyan jó és bármikor elérhetőtipp: ha szeretnél új recepteket kipróbálni akkor az insta és facebook profilomra rendszeresen posztolok új kreációkat: @enikofitness